BETA
kontakt
E-obavijesti
ENGLISH

Recentne Izložbe

Vijesti

Danica Dakić: Sretno / Good Luck

kadar-iz-videa-s-ledja

 

21.07. – 06.08.2013.
Otvorenje izložbe: nedjelja, 21.07. u 20 h
Galerija Luka

Likovna umjetnica Danica Dakić dolazi u Pulu kao gost Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre (HDLUI). Posljednjih desetak godina Danica Dakić izlagala je na najvećim svjetskim umjetničkim smotrama, od Documente u Kasselu do Sydneyskog bijenala. Prije dvije i pol godine ova umjetnica svoj je opus predstavila i na retrospektivnoj samostalnoj izložbi u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti.

Danica Dakić u Puli predstavlja svoj projekt Sretno / Good Luck.

‘Dvadesetdvo-minutni film Danice Dakić Sretno / Good Luck (2011.) filmska je forma koja nastaje na mjestu susreta fikcije i dokumenta, stvarnog i nestvarnog, jave i sna, doimajući se istodobno režirano, artificijelno i autentično.

Film je sniman u rudniku Breza u Bosni i Hercegovini, a monolog naratora, rudara koji pripovjeda njegov san o prošlom životu predstavljaju okosnicu oko koje se gradi narativ rada čija je struktura sazdana od niza fragmenata. Kadrovi se izmjenjuju uz povremeno pripovijedanje, a kreću se od prizora snježnog krajolika, unutrašnjosti rudnika, lica pripovjedača i prizora koji prate kretanja protagonista, sedmorice rudara mračnim tunelima unutrašnjosti rudnika, do niza detalja rude ili elemenata industrije strukturirajući specifičan svijet industrijskih, apstraktnih, poetskih i dokumentarnih slika. Montažni rez nas iz bjeline prenosi u mrak rudnika, potencirajući kontrast i promjenu –  između crnog i bijelog, svjetla i tame, otvorenog i zatvorenog prostora. Sretno / Good Luck otvara niz kompleksnih pitanja o individualnim sudbinama, suodnosima čovjeka, prirode ili povijesti, memorije i identiteta.

Optičko nesvjesno kamere kreće se “unutarnjim krajolicima” rudnika, različitim planovima, fragmentima, detaljima kao prostorom reprezentacije industrijske proizvodnje, istražujući i reflektirajući različite načine na koje se strukturiraju značenja i doživljaj prostora koji izmještaju i transformiraju uobičajena shvaćanja, naglašavajući montažne odnose kao kombinacije ritma i dramaturgije prizora proizvodeći  svjesne i nesvjesne pomake u percepciji promatrača. Prizori koji kadriraju i strukturiraju detalje industrijskog prostora, interijer rudnika prekidaju se i paralelno izmjenjuju kadrovima eksterijera, tvoreći onirički ciklički narativ koji kao da prati logiku sna.’ (iz teksta Branke Benčić)

‘Nastavljajući istraživati dubinu, Sretno / Good Luck odustaje od teatralizacije i kada prvi kadar sa sniježnim eksterijerom zamijeni potpuno drugačijim ambijentom: interijerima rudnika mrkog ugljena u Brezi, jednom od najpoznatijih toponima rudarske Bosne i Hercegovine i uopće jugoslavenske regije. Kamera autoričinog stalnog snimatelja Egberta Trogemanna prolazi rudnikom, prostorijama i halama na površini, te se dizalom spušta u duboka okna, uspostavljajući na taj način novi režim prostornosti. U njemu se otvaraju perspektive kakve su bile strukturno nemoguće u prethodno spomenutim djelima, ali se i uvode novi tipovi objekata, tekstura i mobilnosti. Dovoljno je vidjeti igru svjetla, tame, izmaglice i kapljica vode u rudarskim oknima, gomilanje iskopana ugljena, ili dinamične matrice čeličnih sajli i užadi koji vuku lift: ugljen i kablovi nisu rekviziti, uniforme i oprema rudara nisu kostimi, kao što ni duboka okna bez kraja nisu kulise. Ukratko, Sretno / Good Luck se odriče teatralizacije u korist novoga repertoara formalnih strategija koje, opet sažeto, možemo označiti kao filmske.’ (iz teksta Nebojše Jovanovića)

O radu: Sretno / Good Luck 2011. Danice Dakić
Jednokanalna video projekcija (HD), boja, zvuk: 22’08’’
Direktor fotografije: Egbert Trogemann
Montaža: Amra Bakšić Čamo
Dizajn zvuka: Bojan Vuletić
Snimatelj zvuka: Nirvan Imamović
Asistenti kamere: Faruk Čokić, Jérôme Thomé
Organizacija: Ensar Halilović
Stručni savjetnik: Adnan Velić
Koordinacija: Almedina Kaljun
Fashion guru: Mevludin Sarač
Vozač: Haris Kamenčić
Izvršni producent: Amra Bakšić Čamo
Uz potporu: Rudnik mrkog uglja Breza, BiH; Ministry of Family,Youth, Culture and Sports of the State of Northrhine-Westfalia, Germany

Danica Dakić, rođena 1962. godine u Sarajevu. Studirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, Fakultetu likovnih umjetnosti u Beogradu i Akademiji likovnih umjetnosti u Düsseldorfu. Radi kao profesorica na Sveučilištu Bauhaus u Weimaru. Živi u Sarajevu i Düsseldorfu.
Umjetnička praksa Danice Dakić seže od videa i filma do fotografije i instalacije. Radovi su joj predstavljeni u mnogim zemljama, a sudjelovala je u brojnim grupnim izložbama uključujući Documentu 12 u Kasselu (2007.), Istambulski bijenale (2003., 2009.), Sydneyski bijenale (2010.), Liverpoolski bijenale (2010.), Kijevski bijenale (2012.), Marseille-Provence, europska prijestolnica kulture (2013).
Recentnije samostalne izložbe uključuju prezentacije u Muzeju moderne umjetnosti u Frankfurtu (2013.), Hammer Museumu u Los Angelesu (2011.), Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu (2010.), Generali Foundation u Beču (2010.), i Kunsthalle u Düsseldorfu (2009.).
Radovi joj se nalaze u javnim zbirkama i u Centru Pompidou (Pariz), Generali Foundation  (Beč), Muzeju suvremene umjetnosti (Barcelona), Museumslandschaft Hessen (Kassel), Nouveau Musée National de Monaco, te u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine (Sarajevo).

Ovom izložbom u Galeriji Luka u organizaciji Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre (HDLU Istre) Danica Dakić po prvi puta gostuje u Puli.
Danica Dakić,  www.danicadakic.com
HDLU Istre, +385 98 46 47 41, hdlu.istre@inet.hr

Izložba i katalog realizirani uz potporu: Grad Pula, Istarska županija, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Turistička zajednica Pula, Hrgota d.o.o., Fabrika, Pula Film Festival

Svi materijali na ovim stranicama u vlasništvu su HDLU-a Istre ako nije naznačeno drugačije i ne mogu se koristiti bez pismenog pristanka autora/ice ili HDLUa.