BETA
kontakt
E-obavijesti
ENGLISH

Recentne Izložbe

Vijesti

Davor Rapaić: Šezdesete / Sixties

01.07.-15.07.2013.
Otvorenje 01.07.2013. u 20h
Galerija Anex

‘Šezdesetih godina prošlog stoljeća u Zagrebu, Hrvatskoj, tedašnjoj Socijalističkoj Republici Hrvatskoj u isto takvoj Federativnoj Republici Jugoslaviji dešavaju se promjene!

Nešto zakašnjele u odnosu na «slobodni» zapadni svijet i Europu, ali nezaobilazne, korjenite i presudne.

U svakodnevni život i naše domove nezadrživo ulaze, kako bi se danas reklo: «gadgeti». Naprave koje nam život čine lakšim, ljepšim, zabavnijim…možda čak i dostupnijim.

No za razliku od današnjih elektronskih naprava, one iz šezdesetih bile su samo električne. Puno robusnije i veće, ali isto toliko značajnije i intenzivnije doživljene.

Govorim naravno o Vešmašini (stroju za praje rublja), Frižideru (hladnjaku), Štednjaku…

Autu (automobilu), Motoru (motociklu)…

Televizoru, Gramofonu…

Električnoj gitari…

Trebam li nabrajati i dalje?

O svemu tome, a da ne spominjem političke i društvene promjene, ovim slikama nisam htio govoriti.

Htio sam progovoriti o nekim meni tada (a i sada) puno važnijim stvarima:

O mami, tati, mome psu Reksu, mojoj loptici (crvenoj), kupanju u lavoru i čupkanju trave, ma što itko mislio o tome! (…)

I Elementarium i Relikvijarij su nezatvoreni ciklusi u kontinuiranom nastajanju unutar kojih se pojavljuju zaokruženi dijelovi i manje cjeline.

 

„Šezdesete“, kao zaokružena cjelina predstavljaju dio oba ciklusa. Ali na razini naglašene jednostavnosti izraza i kompozicije, podkadriranja, raščlambe, geometrizacije,  tretmana intimnih „memorabilija“ suprotstavljenih širem sociokontekstu, „Šezdesete“ predstavljaju i sintezu tih dvaju ciklusa. Ono što „Šezdesete“ izdvaja iz istih ciklusa Elementarium i Relikvijarij je pojava doduše, rudimentarne, ali ipak naracije i naglašena intimnost.

„Šezdesete“ su ciklus od jedanaest slika, ulja na platnu u koja su umetnute u aluminijske okvire (kutijice) uokvirene crtački interpretirane varijacije fotografija iz obiteljskog albuma.

Simplifikacija fotografija kao dokumenata, svjedočanstava vremena, pokušaj je relativiziranja njihove vjerodostojnosti  kao ilustracije proživljenosti trenutka ali i naglašavanja njihovog naboja kao emotivnog okidača i neke vrste osobnog piktograma. (…)

Nadijevanjem naziva, ‘imena’ slikama „Šezdesete“ postaju samospoznajni proces, promišljanje i prevrednovanje (evaluacija) situacija i uvjeta u kojima se formira osobnost metodom suprotstavljanja vlastite zbilje i memorije i naknadno spoznatih širih paralelnih zbilja i kolektivne memorije.

U svojoj biti „Šezdesete“ otvaraju pitanje uvjetovanosti osobnoga općim, suprotstavljanjem

„ključnih trenutaka“ osobne kronologije „ključnim trenucima“ kronologije šireg socijalnog konteksta.

Dio odgovora, ako se na njemu inzistira, nalazi se i u činjenici da je ‘intimno’ zauzelo cijelo područje likovnosti djela, dok je ‘opće’ zadržano isključivo u nazivima, jasno odvojeno kao rezultat naknadne odluke o kreiranju konteksta. Ali to je samo dio odgovora!’ (iz teksta Davora Rapaića)

Davor Rapaić rođen je 1961. godine u Zagrebu. Pohađao Školu primijenjene umjetnosti u Zagrebu, odjel grafike, kod prof. Z. Gradiša i prof. I. Šiška. Studirao na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u grafičkoj klasi prof. Dubravke Babić i povijest umjetnosti na zagrebačkom Filozofskom fakultetu. Izlaže od 1987. godine. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika – Zagreb, Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre – Pula i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Do sada izlagao na preko trideset samostalnih izloža u Hrvatskoj, Sloveniji, Italiji, Austriji i Njemačkoj i na preko stotinu skupnih izložaba u Hrvatskoj i inozemstvu. Radovi mu se nalaze u brojnim javnim iprivatnim zbirkama širom svijeta. Živi i radi kao samostalni umjetnik u Rovinju.

 

 

 

 

Svi materijali na ovim stranicama u vlasništvu su HDLU-a Istre ako nije naznačeno drugačije i ne mogu se koristiti bez pismenog pristanka autora/ice ili HDLUa.