BETA
kontakt
E-obavijesti
ENGLISH

Recentne Izložbe

Vijesti

SofijaSilvia

Tihi otoci, Brijuni

Brijunsko otočje je relativno mali arhipelag koji je privukao mnoge renomirane osobnosti. Thomas Mann kratku je priču Smrt u Veneciji napisao inspiriran proputovanjem tijekom kojeg je posjetio Brijune pa zatim Veneciju. Glavni lik priče vođen “potaknutom maštom” koja je izazvala “neko čudno širenje nutrine, neki nemir koji nešto traži i luta, neku mladenački žarku žudnju za daljinama” dolazi na Brijune, a zatim odlazi u Veneciju. U priči, Mann istražuje odnos umjetnika spram života; projektom Tihi otoci, Brijuni, istražujem odnos umjetnika prema prirodi i mjestu. Za mene je to povratak u kraj odakle potječem nakon godina izbivanja.
Za vrijeme komunizma prošlost otoka bila je donekle fragmentirana i iskrivljena, za stanovništvo republika bivše Jugoslavije povijest otočja i dalje nije opće poznata. Vjerovali smo da su Brijuni raj na zemlji kojeg je stvorio naš vođa Tito, no on je najvećim dijelom samo preuzeo to što je tamo postojalo i prilagodio sebi.Brijunski otoci su prostor koji kroz vrijeme traje kao mjesto privilegirane izolacije, još u vrijeme Rima bili su mjesto prestiža gdje su Rimljani gradili svoje luksuzne vile čija je arhitektura bila integrirana u krajolik.U vrijeme kad su otoci bili u vlasništvu austrijskog industrijalca, Paula Kupelwiesera, početkom 20. st., otoci su doživjeli najveću transformaciju. Kupelwieser je otoke pošumljavao 16 godina, obrađivao, mijenjao krajolik da bi donekle nalikovao engleskom parku, na otočje je doveo egzotične životinje koje su se tijekog godina prilagodile novoj okolini pa danas svjedočimo bajkovitim prizorima poput preplivavanja košuta i jelena s jednog otoka na drugi.
Brijuni su imaginarni krajolik davno stvoren; vrlo manipuliran i oblikovan okoliš koji se na prvi pogled čini prirodan. Oni su mjesto gdje se imaginacija susreće s prirodom, mjesto, gdje se imaginacija manifestira u realnosti.Projektom otvaram niz pitanja vezana za odnos čovjeka i mjesta, odnos čovjeka i prirode, ne samo u biološkom već i poetičnom i filozofskom smislu. Zabilježila sam otoke na rubu promjene; upravo počinje nova epoha nakon tri desetljeća stagnacije uzrokovane Titovom smrću pa ratom.

SofijaSilvia

Rođena u Puli 1979. Diplomirala umjetničku fotografiju pri FAMU, Akademiji izvedbenih umjetnosti, školi za film i televiziju 2002. u Pragu. Magistrirala likovne umjetnosti 2007. na Central Saint Martins College of Art and Design u Londonu.
Izlagala je međunarodno u galeriji Camera Austria u Kunsthausu, Grazu; U Sloveniji u fotogaleriji APT pri Hiži fotografije, Modernoj galeriji i Mestnoj galeriji u Ljubljani; sudjelovala na međunarodnoj skupnoj izložbi Tražeći mjesto za zaborav u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu; u galeriji Hilger Brot Kunsthalle u Beču. 2009 bila je jedna od četiri finalista nagrade Radoslav Putar.

Njeni su radovi objavljeni međunarodno u austrijskom časopisu Camera Austria International, češkim Blok i Fotograf, slovenskim Fotografija i Emzin, srpskom Nova Misao i u hrvatskim Kontura, Čovjek i prostor i Oris, u knjizi Sandre Križić Roban Na drugi pogled, pozicije suvremene hrvatske fotografije (2010).
2011. snimljena su dva dokumentarna filma o umjetničinom radu u produkciji HRT-a, SofijaSilvia – Fotografija u Hrvatskoj, 15’ i Sofijin svijet, 28’.

Uz umjetnički rad bavi se priređivanjem međunarodnih izložbi i simpozija u Hrvatskoj. 2010. priredila je međunarodnu skupnu izložbu i simpozij Unutar otoka u Nacionalnom parku Brijuni, a 2011. izlagala u Muzeju za modernu i suvremenu umjetnost u Rijeci na izložbi Chrystel Lebas i SofijaSilvia: Razgovori o prirodi, čija je kustosica bila uvažena povjesničarka i teoretičarka iz Velike Britanije Liz Wells. Prilikom izložbe bio je organiziran i simpoziji.

Od jeseni 2012., sa suprugom i multimedijalnim umjetnikom Ilijom Smiljanićem (umjetničko ime ILIA) vodi galeriju s međunarodnim programom, Singular, u Puli. Uz izložbeni program organiziraju i program umjetnika u gostima.

 

 

 

Svi materijali na ovim stranicama u vlasništvu su HDLU-a Istre ako nije naznačeno drugačije i ne mogu se koristiti bez pismenog pristanka autora/ice ili HDLUa.